Lego – jak zwojować świat?

Lego - kup na TaniaKsiazka.plLego. Jak pokonać kryzys, zwojować świat i zbudować potęgę z klocków to jeden z gorętszych tytułów, który właśnie pojawił się na polskim rynku. Ta pozycja przypadnie do gustu wszystkim wielbicielom literatury faktu. Ale przede wszystkim każdemu, kto lubi ciekawe reportaże. O marce Lego słyszał niemal każdy. Obecnie niemal w każdym z domów w Polsce i na świecie jest choćby jeden zestaw kloców tej słynnej marki. A jeśli nie, to domownicy i tak kojarzą choćby ze słyszenia tę duńską firmę. Okazuje się jednak, że potęga tego światowego kolosa wcale nie była taka oczywista. Ponieważ droga na szczyt była trudna i bolesna. W związku z tym teraz macie szansę dowiedzieć się, jak to wszystko wyglądało od kulis!

Lego – marka, klocek, system konstrukcyjny, wspólnota

Cztery filary jednej z najbardziej znanych firm na świecie to: marka, klocek, system konstrukcyjny i wspólnota. To oni, niezmiennie, od ośmiu już dekad pobudzają wyobraźnię nie tylko dzieci, ale i dorosłych. Teraz macie szansę zagłębić się w historię Lego – idei, która musiała narodzić się na nowo.

Czytelnicy na ponad 300 stronach poznają największych managerów i dyrektorów finansowych drugiej połowy XX wieku, z których każdy próbował złamać i zrozumieć istotę najsłynniejszego klocka wszechczasów. W związku z tym będziecie świadkami dramatycznych decyzji i wypadków, które zaprowadziły ten duński skarb narodowy na skraj sprzedaży i upadku. Wreszcie poznacie Jørgena Viga Knudstorpa, który postanowił na nowo rozbudzić ducha Lego i zataczając ogromne koło, przywrócić w pewnym sensie wartości, które wyznawał Kjeld Kirk Kristiansen. A które są do dziś tak drogie wszystkim wielbicielom tej cudownej zabawki.

Dziś Lego to znakomicie działająca korporacja, odnosząca sukcesy na całym globie. Jednak mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że w 1978 roku losy tego niezwykłego przedsiębiorstwa mogły się potoczyć zupełnie inaczej. W tym właśnie roku stery w firmie przejął młody idealista i wnuk założyciela Lego – Kjeld Kirk Kristiansen.

Autor książki, Niels Lunde, redaktor naczelny duńskiej gazety biznesowej Børsen, stworzył niepowtarzalny reportaż. Przeprowadził ponad sto wywiadów z kluczowymi postaciami w firmie Lego i poza nią.

Prezentowany dziś reportaż pt. Lego. Jak pokonać kryzys, zwojować świat i zbudować potęgę z klocków znajdziecie tutaj.

Przeczytaj także